Privire in viitor: cum se vor efectua cautarile online si ce impact vor avea acestea?

In zilele noastre, motoarele de cautare sunt primele cai de acces la informatii. Despre shopping, cercetari, tot felul de curiozitati si intrebari trec prin filtrul Google si nu numai – popular este si Yahoo sau Bing. La modul general, experienta este destinatia, iar motoarele de cautare se straduiesc sa ofere rezultate cat mai precise pentru fiecare utilizator in parte.

Ce ar fi daca rezultatul ar putea fi accesat mai repede? Schimbarile ce survin in ceea ce priveste accesul la continut ofera o privire asupra viitorului nu prea distant de altfel. Cu datele de la Google Answers si My Business dominand in rezultatele cautarilor, se elimina nevoia ca un utilizator sa dea click pe un site. In timp ce acest lucru ar putea sa nu fie incantator,exista si parti bune din asta. Google are planuri sa isi caute avantaje ale situatiei.

Tiparul de cautare

Suntem martori ai evolutiei din punct de vedere al cautarilor online, pe tot mai multe device-uri. Un trend interesant a fost lansat de Siri si Cortana, o noua abordare cu privire la modul in care facem cautarile. Sa vorbim cu un device la fel cum ne-am adresa unui barman spre exemplu, un astfel de comportament aduce o mai mare claritate cu privire la intentiile de cautare.

Orice altceva mai detaliat cerut de device pentru rezultate mai precise implica desigur o mai mare familiaritate intre un utilizator si motorul de cautare. Daca ne-am astepta sa dispara tastatura si sa ne bazam pe cautarile vocale, device-urile si metoda de personalizare aplicata trebuie sa evolueze.

cautare (1)

Asistenti digitali

Google Home sau Amazon Alexa au trecut la un alt nivel de cautare, inlocuind datele cautarilor cu raspunsuri, datele despre vreme si alte stiri, fiind citite cu voce tare. Comenzile pentru diverse achizitii pot fi de asemenea realizate vocal, prin intermediul asistentilor digitali. Asta inseamna ca a incerca sa fii printre primele rezultate de cautare, printre primele pozitii, va fi un domeniu al trecutului. Totul se va raporta doar la primul rezultat si cel mai bun.

Shopping-ul ar putea fi o alta poveste daca device-ul tau prioritizeaza rezultatele din propriul ecosistem, in ciuda rivalului motor de cautare. Spre exemplu, sa privim modul in care Amazon gestioneaza dispozitivele Alexa este doar o previzualizare a viitorului cumparaturilor online.

Super-personalizarea

Daca te intereseaza sa stii ce impact va exista in viitor asupra cautarilor organice, trebuie sa analizezi alte canale de marketing. In media platita vedem cautari si rezultate bazate pe date demografice si istoricul motorului de cautare. In cautarile organice ale zilelor noastre vedem rezultate bazate pe locatii si achizitii din trecut pe care le-am facut. Algoritmul de cautare Google ne arata care sunt cele mai relevante rezultate, desi acestea sunt rar individualizate in vreun fel.

Asa cum ne spun si cei de la E-Advertising, trecand de la simpla targetare, putem avea parte de rezultate ce ating un inalt nivel personal. Este doar o chestiune de timp pana cand colectari de informatii vor putea sa ne raspunda la intrebari de genul: “ce as putea sa fac astazi prin Suceava?”. Si raspunsul la asta va tine cont de toate detaliile, pentru a nu te plictisi la o cafenea sau a nu avea sanse sa te prinda ploaia prin oras.